dimecres, 8 d’agost del 2012

In-SAT-isfactori



Aquesta és la nota que posaria qualsevol professor de primària si mai cap alumne actués a classe com van actuar ahir els Robin Hood a Écija (el poble de ma mare, per cert) i Arcos de la Frontera.

No m’agrada gens haver d’escriure per criticar a companys d’esquerra. Tots tenim els mateixos enemics i uns reptes similars per endavant. Malauradament, l’Alcalde deMarinaleda (que porta 30 anys al càrrec) i els seus companys del SAT han volgut aprofitar les vacances d’estiu per fer el ridícul i quedar com uns brètols sense cervell.

És veritat que a Espanya es passa gana, que per primer cop hi ha fam i moltíssima gent buscant alguna cosa per menjar a les escombraries.  És cert que l’atur i les retallades estan empenyent a la gent a la més miserable de les indigències. Ara bé, entrar als supermercats a "robar als rics per donar als pobres”  no és pas una solució, ni tan sols és una via acceptable ni ètica.

No accepto l’argumentació que vol fer-nos veure que tot plegat és una resposta desesperada a la situació actual. Això és un intent esbojarrat de cridar l’atenció i guanyar enemistats sense cap mena de necessitat.

Si l’objectiu real d’aquesta acció hagués estat –com diuen- recaptar aliments per enviar-los als menjadors socials, s’hagués pogut gestionar d’una altra manera. Ara bé, si l’objectiu no és un altre que sortir pels mitjans de comunicació, promocionar al sindicat i als seus dirigents i de passada forçar el trencament de la coalició a la Junta d’Andalusia, s’ho estan muntant prou bé. Per sort IU és una coalició prou responsable i és més probable que trenquin amb aquesta minoria abans que deixar Andalusia en mans de la dreta.

Siguin quins siguin els objectiu oficials i ocults els resultats han estat els mateixos: els menjadors s’han negat a acceptar aliments robats, un dels supermercats els ha denunciat i l’altre ha donat dotze carros plens per a ser entregats als menjadors socials.

I és que si a part de fer el ridícul i viure en els Mons de Yupi, volen ser realment útils, tan sols han de fer les coses de manera coherent i legal. La resta de vies només serveixen per criminalitzar al moviment obrer i deixar en ridícul als qui lluiten contra aquesta situació de misèria no només en temps de vacances. 

Manel Clavijo Losada

2 comentaris:

  1. ahora bien, pongamos un ejemplo.

    Imaginemonos que vamos a un parque lleno de niños y niñas con una bolsa de chucherias y le decimos a uno chillandote: NIÑO TEN, ESTA CHUCHERIA ES PARA TI, COMETELA!!

    cual creeis que es la reacción de los demás niños ante los chillidos y al ver esa acción?

    Logicamente los demás niños, también querrán chucherias.

    El problema de españa viene desde que se fue del gobierno una persona como Adolfo Suarez, que por otro lado no viví esa epoca ya que tan solo tengo 23 años, pero seguro que mas conocimientos y mas razonamiento que millones de personas de 60, eso seguro.

    Queremos reducir el deficit? bien conozco mil maneras de reducir el deficit pero eso sería faltar al principio del amigismo y de la perdida de poder.

    Cuando vivimos en comunidad y si, el pueblo es una comunidad, hay que hacer lo posible para vivir en armonia.

    En fin, aqui mi comentario, gracias Robin Hood has hecho que te recuerden los libros de historia, esperemos que españa no acabe en guerra civil.

    Y aunque catalán y español, me da verguenza vivir en este país.

    SALUT I REPUBLICA COMPANYS!

    ResponElimina
  2. Hoy en día todo vale. Lo raro es que nosotros mismos no la liemos más porque lo que es el resto de fuerzas políticas hacen lo posible para llamar la atención.

    Gordillo dijo algo así cuando fue a atracar el Mercadona "Mercadona...EXPROPIESE" Viva Chavez.

    Hablando más enserio. Hay muchísimas más maneras de gestionar asuntos como este. Y de hecho, esto, no soluciona el resto de problemas de base. Como el lento asesinato que le están infringiendo a nuestro estado del bienestar. Y es cierto que hay alternativas, pero ni se tiene en cuenta.
    Ahora bien, podemos hacer un grano de arena por esto, y dejarlo en nada (que no lo hará, porque estos no están en el mismo bando), como con los casos de corrupción de Valencia, Andalucía, etc, etc. Como lo sucedido con los bancos en este país y el resto de actos poco éticos.

    Es cierto que esto criminaliza el movimiento obrero, y un largo etc, pero no nos dejemos engañar. Esto los medios de comunicación ya se encargarán de exagerarlo hasta límites insospechados. Y esto es así porque siempre ha sido así. En EEUU Bill Clinton, que no es que sea santo de mi devoción, se le criminalizó por lo de su aventurilla con la Lewinsky. Sin embargo, muchos de los miembros del Partido Republicano, miembros que fueron tuvieron altos cargos, eran bastante peores. Pero que es lo que pasó a la historia? Las mamadas de la Lewinsky a Clinton.

    Podemos reprobarlo, pero lo que vengo siendo yo, me lo voy a tomar como se ha tomado el otro bando los casos de corrupción y etc, etc. Ni fu ni fa.

    ResponElimina